Home

PostHeaderIcon Andere Ballen

Betty Ball

De Betty Ball is de ideale wasbal voor alle soorten BH's. Deze bal is d oplossing om uw kostbare (voorgevormde) BH's mooi te houden, maar dan wel met het gemak van de wasmachine, dus eindelijk geen handwas meer.
Door het eenvoudige maar unieke design van de Betty Ball kunt u uw BH's vanaf nu zonder problemen in de wasmachine stoppen. Het delicate kant en de mooie stoffen waarvan uw dure BH is gemaakt blijft ook echt mooi. De Betty Ball blijft het hele wasprogramma, inclusief centrifugeren dicht zitten. Hierdoor komt je BH zonder deuken of kreuken uit de wasmachine en blijven de mooie stoffen ongeschonden.

De Betty Ball is geschikt voor voorgevormde en niet voorgevormde BH's. Er kunnen BHs tot en met maat 80D in de Betty Ball worden gewassen. Je kunt 2 BHs in de bal kwijt en na het wassen zijn de cups goed in model gebleven en je luxelingerie blijft vele malen langer mooi.
Door de stevige kwaliteit gaat de Betty Ball jarenlang mee. De Betty Ball geeft het beste resultaat bij gebruik in een volle wasmachine. De Betty Ball is verkrijgbaar in de betere Lingeriespeciaalzaak of via internet.

Betty Ball_handleiding



 

BuzzBall

De BuzzBall is een grote rode bal die het best beschreven kan worden als een Hamsterbal voor mensen. Een rit in de BuzzBall is een ware sensatie. De beleving is een beetje vergelijkbaar met een rit in een rollercoaster met dit verschil dat jij nu verantwoordelijk bent voor deze unieke rij-sensatie.

Neem plaats in de Recaro ogende racestoel die gemonteerd is in een soort kooi die onafhankelijk beweegt van de bal waarin hij zich bevindt en doe de vijfpunts-veiligheidsgordel om. Met twee gas-handles die de aangedreven wielen aan beide zijden van de kooi aansturen, worden de bewegingen van de BuzzBall gecontroleerd.
De kooi kan tegen de rijrichting in worden gestuurd, waardoor omwentelingen om verscheidene assen mogelijk worden. De BuzzBall maakt een rijbeleving mogelijk die geen enkel ander voertuig biedt. Eigenlijk een soort van priv rollercoaster.
De BuzzBall wordt door twee motoren aangedreven, waarmee de voortbeweging worden bepaald. Als n motor wordt gebruikt, draait de kooi in de bal om de verticale as, waarmee de rijrichting wordt gekozen. Als twee motoren worden gebruikt, gaat de bal ten opzichte van de kooi om een horizontale as draaien, waardoor de BuzzBall wordt voortgedreven.
Als de BuzzBall eenmaal in beweging is, blijft de berijder in een rechtopzittende positie totdat de rijrichting wordt veranderd of de motoren tegen de draairichting van de bal in gaan draaien, waardoor er geremd wordt. Hierdoor gaat de kooi met de bal meedraaien totdat het gewicht van de kooi en de berijder de girale kracht van de bal overwinnen. Afhankelijk van de snelheid zal de berijder een gedeeltelijke of enkele totale omwentelingen maken!

De BuzzBall is samengesteld uit 12 individuele, vervangbare panelen, gemaakt van duurzaam en sterk Polycarbonaat. De doorzichtige panelen worden beschermd door het opvallende, rode framewerk aan de buitenkant van de BuzzBall. De deur die toegang geeft tot de BuzzBall heeft een bajonetsysteem dat zorgt voor een precieze en veilige vergrendeling.

De BuzzBall is een uitvinding van de Evento Company Limited uit Nieuw-Zeeland. Op dit moment is de BuzzBall nog niet verkrijgbaar. Een prototype werd gedemonstreerd op de laatste conferentie van de International Association of Amusement Parks (IAAPA) in Orlando. Evento heeft de serieuze intentie dit product op de markt te brengen, maar is uiteraard afhankelijk van de mate van belangstelling naar dit product.

BuzzBall
BuzzBall oftewel "Hamsterbal voor mensen"





 

Geboortebal

De Geboortebal is een lief geschenk voor alle nieuwe wereldburgers. Deze ballen zijn handbeschilderd en gemaakt van papier-mach. Geboorteballen zijn verkrijgbaar in diverse verschillende uitvoeringen.

Geboorteballen worden ook wel "lucky ornaments" genoemd. Ze brengen geluk en zijn alleen al door hun uiterlijk een leuk kadootje om te geven.
Je hangt de bal aan de wieg, de box of gewoon ergens in de babykamer.
De Geboortebal is een met de hand vervaardigd Fair Trade product.


Geboorteballen

 

Mindreader Ball

De Mindreader Ball of de 20Q (Pocket Edition) zoals dit apparaatje heet, is een rondachtig balletje met in het midden een klein beeldschermpje. Direct onder het beeldschermpje vind je een viertal knopjes, namelijk: Unknown, No, Yes en Sometimes. Dit zijn de vier antwoordknoppen van de 20Q wat je gedachten zou kunnen lezen. Onder deze knoppen vind je nog een tweetal knoppen te weten sound en reset. Met de sound knop kan je het geluid aan of uit schakelen. De reset knop is bedoeld om de 20Q terug te plaatsen naar fabrieksinstellingen. Als laatste vind je aan de zijkanten nog twee knoppen waarmee je de snelheid waarmee de vragen voorbij scrollen kunt wijzigen.

  • Wat is 20Q?
20Q staat voor "20 Questions". 20Q is een spel dat claimt in 20 vragen te kunnen raden wat jij denkt: I can read your mind!. Je kunt het spel spelen op de site van 20Q.net of op een gadget. Om het spel te spelen, moet je eerst iets in gedachten nemen. Een ding, elk ding, maakt niet uit wat. De eerste vraag is altijd hetzelfde: of het namelijk een dier is, plantaardig is, een mineraal is, of iets anders is. Na deze 1e standaard-vraag begint de 20Q je vragen te stellen. In totaal stelt hij zo twintig vragen, die je (eerlijk) moet beantwoorden met: Yes, No, Unknown, of Sometimes. Daarna waagt hij een poging om je gedachten te lezen. Mocht de 20Q het fout hebben, stelt hij nog een vijftal vragen waarna hij zijn tweede poging waagt. Mocht hij het ook de tweede keer fout hebben dan heb jij gewonnen! Het doel van het spelletje is dus om van de 20Q te winnen door iets in gedachten te nemen wat 20Q uiteindelijk niet raadt.

Neem je iets schunnigs in gedachten, dan zal 20Q je op een gegeven moment vragen of je daar wel aan mag denken van je moeder. Wat aangeeft dat hij zo ongeveer wel weet waar jij aan denkt.

Het spel is verrassend intelligent en wordt steeds intelligenter. Het percentage door 20Q goed geraden woorden lag in 1998 bij 20 vragen op 40%, in 2003 op 70%, momenteel ligt dit percentage zo rond de 80% en bij 25 vragen zelfs bij 98%.

Veel spelers die eenmaal de game 20Q gespeeld hebben, raken eraan verslaafd. Want wat is er leuker dan een woord te verzinnen die 20Q niet weet te raden. Het geeft een kick om het spel, dat gebaseerd is op kunstmatige intelligentie, te verslaan.

  • Wat is "Kunstmatige Intelligentie"?
Kunstmatige Intelligentie, oftewel AI (Artificial Intelligence), is moeilijk te definiren. Artificial is afgeleid van het Latijnse woord "artefact", wat "kunstmatig gemaakt" betekent. Kunstmatige Intelligentie wordt o.a. toegepast in neurale netwerken en is toe te passen in computersystemen. Het netwerk bestaat dan uit verscheidene door software gesimuleerde, meestal vrij eenvoudige processoren (neuronen) met een hoge mate van onderlinge connectie waarover simpele scalaire berichten verzonden worden. De interactie tussen de diverse onderling verbonden processoren waaruit het netwerk bestaat is bovendien adaptief, zodat verbindingen tussen andere processoren in het neurale netwerk kunnen ontstaan, kunnen worden versterkt, verzwakt of weer verbroken kunnen worden. Dit betekent dat een neuraal netwerk te "trainen" is, m.a.w. het netwerk wordt kunstmatig intelligent(er).
Kunstmatige Intelligentie in een neuraal netwerk is vergelijkbaar met het menselijke brein. De menselijke hersenen zijn opgebouwd uit neuronen verbonden door synaptische verbindingen. Een menselijk brein heeft ongeveer 100 biljoen synaptische verbindingen. De oorspronkelijke 20Q online versie heeft ongeveer 10 miljoen verbindingen en de 20Q gadget versie heeft ongeveer 250 duizend verbindingen. 20Q maakt gebruik van geavanceerde algoritmen die patronen "herkennen" in de antwoorden van een speler.

  • Het ontstaan van 20Q
20Q is ontworpen door Robin Burgener een computer-programmeur uit Ottawa, Canada. Hij ontwikkelde de achterliggende software van het spel, gebaseerd op Artificial Intelligence. Hoe werkt de 20Q? Hoe is het mogelijk dat een "simpel" spel als de 20Q hiertoe in staat is? Dit komt doordat de achterliggende software kunstmatig intelligent is en al een zeer lange tijd aan het leren is. De software is namelijk al in 1988 ontwikkeld door Burgener. Hij heeft destijds een zogenaamd neuraal netwerk ontwikkeld welke binnen 20 tot 25 vragen kon raden waar je aan dacht door het geven van de antwoorden "Ja" en "Nee". Hij programmeerde dit eenvoudige netwerk op een DOS-machine. Dit programma plaatste hij op een 5,14? floppy disk, wat hij vervolgens rond liet circuleren bij zijn vrienden en familie. De 20Q software is vervolgens door vele mensen gespeeld. Gedurende het spelen leerde het programma steeds meer. In een paar jaar was het spel meer dan 2000 keer gespeeld.

Mindreader Ball
Robin Burgener uitvinder van de 20Q

  • 20Q - Website
In 1995 werd het programma beschikbaar gesteld op internet op de website 20Q.net en werd in korte tijd zeer populair. Met een steeds groeiend aantal spellen per dag werd de software achter deze webgame in hoog tempo alsmaar intelligenter. In tegenstelling tot de gadget versie wordt de online versie hoe langer hoe intelligenter, dankzij de voortdurende input van de online spelers. Naarmate het spel meer gespeeld wordt, worden de gegevens in de database steeds uitgebreider. Dus hoe meer het spel gespeeld wordt, hoe slimmer het wordt. 20Q gebruikt de kracht van het internet om zijn neuraal netwerk te trainen.

De website 20Q

Je kan 20Q online spelen in diverse talen: Engels, Frans, Italiaans, Spaans, Duits, Mandarijn, Cantonees, Nederlands, Hongaars, Tjechisch, Grieks, Deens, Zweeds, Fins, Turks, Pools, Portugees, Koreaans en Japans.

Aan het eind van een spel, geeft 20Q een lijst met tegenspraken indien die voorgekomen zijn tijdens het spelen van het spelletje. Bijvoorbeeld: Je hebt in vraag 4) Is het zwaarder als een pakje boter? geantwoord met "Nee". Het woord wat je in gedachte had, is "olifant". Dan zal 20Q aan het eind hier melding van maken, want een olifant is natuurlijk wel zwaarder dan een pakje boter.

Statistiesche gegevens van begin oktober 2008:

  • Meer dan 50.000 unieke bezoekers per dag
  • Meer dan 66 miljoen spellen online gespeeld tot dusver
  • De gemiddelde bezoeker verblijft meer dan 30 minuten op de site van 20Q.net
  • Het percentage door 20Q goed geraden woorden is ruim 80%
  • Meest gekozen woord is "wortel" (Ja, u leest het goed). Andere heel populaire woorden zijn: computer, auto, televisie, paard, kat, mens en olifant.

  • 20Q - Gadget
Dankzij het grote aantal online spellen werd de software van 20Q in hoog tempo intelligenter. Uiteindelijk was het dusdanig intelligent dat het zelfs met slechts een beperkt aantal synaptische verbindingen af kon. Burgener liet het neuraal netwerk de 250.000 meest gebruikte synaptische verbindingen selecteren die gerelateerd waren aan 2000 objecten. De software was nu dusdanig gecomprimeerd, dat deze geplaatst kon worden in een 8-bit chip die ingebouwd kon worden in een gadget. De oorspronkelijke 20Q Pocket Edition (Handheld) was hiermee een feit en werd in de lente van 2004 gelanceerd in de VS. Uiteraard is de 20Q een stuk leuker in hardware vorm als elektronisch speeltje, waarmee je iedereen kan verbazen. Je vrienden zullen het in eerste instantie allemaal niet geloven tot ze daadwerkelijk er achterkomen dat deze gadget wel degelijk hun gedachten schijnt te kunnen lezen. Ironisch genoeg heeft de Pocket versie een hoger succespercentage dan de online versie, omdat het een kleiner aantal objecten kent dan de webversie, wordt het minder vaak "verward".

De 20Q gadget werd op de markt gebracht door Radica Games Limited. Radica is een in 1983 opgericht bedrijf dat inmiddels is uitgegroeid tot n van de meest belangrijkste fabrikanten van interactieve, handheld elektronische games. Zo heeft Radica ook de bekende spellen Skannerz en Cube World op de markt gebracht.

De verkoopcijfers van de Pocket Edition (Handheld) overtroffen alle verwachtingen. Uitgebracht in de lente van 2004 en in de zomer al volledig uitverkocht in Amerika. In de zomer van 2006 waren er wereldwijd al meer dan 15 miljoen exemplaren verkocht van deze kleine gadget.

De 20Q heeft een indrukwekkend aantal Awards op zijn naam staan:
  • 2004: Amazing Toy Award
  • 2004: Time Magazine Gadget of the Week
  • 2004: Good Housekeeping Savvy Consumer Product Test
  • 2004: Canadian Toy Testing Council - Energizer Toy of the Year
  • 2004: Family Fun Magazine's T.O.Y. Top Toy Award
  • 2005: Oppenheim Platinum Toy Award
  • 2005: Great American Toy Test Fabulous 14 List
  • 2005: Dr. Toy's 100 Best Childrens Products
  • 2005: U.K. Toy Retailers Association - Special Recognition Award
  • 2005: IEEE Spectrum Editors Pick for Toy of the Year
  • 2006: Cannes' Cyber Lion - International Advertising Festival
  • 2006: U.K. Toy Retailers' Association Special Recognition Award
  • 2006: Toy Industry Association Electronic Entertainment Toy of the Year

De 20Q is leverbaar in diverse uitvoeringen:
20Q Pocket Edition (Handheld)
De 20Q Pocket Edition is leverbaar in diverse kleuren en is zo klein dat je hem gemakkelijk overal mee neemt. De 20Q Pocket Edition wordt ook wel Mindreader (Ball) genoemd.

Mindreader Ball
De 20Q Pocket Edition

20Q Challenge Edition
De 20Q Challenge Edition is een duurdere desktop versie dan de Pocket Edition. De software is uitgebreider, waardoor het meer woorden kent dan de Pocket Edition. De Challenge heeft een geavanceerd 360 graden draaiend display. In de glazen koepel bevindt zich een draaibare arm met daarop een 7-tal LEDs. De arm draait rond en de LEDs gaan op de juiste momenten aan zodat het lijkt of teksten in de koepel zweven. Een mooi effect dat van alle kanten redelijk tot goed leesbaar is. Leuke gadget om in gezelschap te spelen.

20Q Challenge Edition
De 20Q Challenge Edition

20Q Big Screen Edition
De Big Screen heeft een scrolling display en is net als de 20Q Challenge Edition een duurdere desktop versie met uitgebreidere software. Is net als de Pocket Edition verkrijgbaar in diverse kleuren.

20Q Big Screen Edition
De 20Q Big Screen Edition

20Q Deluxe Edition
De 20Q Deluxe Edition is qua software gelijk aan de Pocket Edition, maar is vlak uitgevoerd en daardoor iets handzamer. Eveneens verkrijgbaar in diverse kleuren.

20Q Deluxe Edition
De 20Q Deluxe Edition




 

Baitball

De Baitball letterlijk aasbal is een bijzonder fascinerend fenomeen. Kleine vissen die opgejaagd worden, zoeken bescherming bij elkaar door tezamen een mega grote, ronddraaiende bal te vormen. Dit is een poging om roofdieren die op hen jagen te intimideren en in verwarring te brengen. In een Baitball kun je verschillende vissoorten aantreffen, maar ook de jagers kunnen divers zijn.
De jagers zullen dikwijls proberen om de Baitball op te drijven naar boven toe, zodat de Baitball uiteindelijk gevangen zit tussen het wateroppervlak en de rovers beneden.

Dit fenomeen Baitball komt overal voor en op elk moment. Het bekendste voorbeeld is die van de miljoenen sardines die elk jaar tussen mei en juli langs de oostkust van Zuid-Afrika naar het noorden zwemmen. De zogenaamde "
Sardine Run". De Baitballs die dan ontstaan zijn "the greatest shoal on earth".
Wat vaak gebeurt, is het volgende. Een enorme school sardines wordt opgejaagd door een school dolfijnen. De sardines vormen dan een Baitball, die opgedreven wordt door de dolfijnen. Het bijzondere is dat die dolfijnen vervolgens worden geholpen door scholen haaien die de Baitball van onderaf aanvallen. Als uiteindelijk de Baitball naar de oppervlakte is gedreven, wordt die nog eens van boven aangevallen door een tornado van zeemeeuwen. En tussen deze "vissen-genocide" komen ook nog eens groepen zeehonden een graantje meepikken. Het resultaat is tenslotte dat de complete Baitball van miljoenen sardines volledig wordt weggevaagd door de samenwerking van deze honderden dolfijnen, haaien, meeuwen en zeehonden.

Baitball
De Baitball wordt nog eens van boven aangevallen
door een tornado van zeemeeuwen




 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 1 van 23

Volg Balpoint op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes