Home Héél Bijzondere Ballen Nike Commercial Ball

Nike Commercial Ball
Nike headquarters in Mexico

Wie kent Nike niet, en wie kent de Nike Commercial Ball niet.
Nike's marketing strategie is een zeer belangrijk onderdeel van het succes van dit bedrijf.

Nike is 's werelds bekendste fabrikant van sportschoenen, kleding, NikePro, sportuitrustingen, accesoires enz.
Nike is een invloedrijke onderneming ook op het gebied van productietechnieken en andere technologische toepassingen.
Nike, Inc. is een Amerikaans bedrijf dat in 1962 onder de naam
Blue Ribbon Sports (BRS) opgericht werd door Bill Bowerman en Phil Knight. In 1978 veranderde de naam in Nike, naar de Griekse godin van de overwinning.

De Swoosh - Nikes merkteken - is in 1971 ontworpen door Carolyn Davidson, een grafisch ontwerpstudente aan Portland State University. Dit logo van de onderneming is één van 's werelds herkenbaarste en bekendste merktekens.
'
Just Do It', de wellicht meest bekende slogan van Nike werd in 1988 gelanceerd.
In Nike's reclamecampagnes zijn vaak de door hun gesponsorde sporters betrokken. Van Tiger Woods tot Roger Federer, van Lance Armstrong tot Michael Schumacher.

 Nike Total 90
Nike's nieuwe voetbal 'The Nike Total 90'

Kosten nog moeite werden gespaard aan de advertenties van Nike's nieuwe voetbal 'The Nike Total 90'

  • Twee voorbeelden van de Nike T90 Commercial Ball zie je hieronder.

 

Nike Commercial Ball


Nike Commercial Ball

 

 

Volg Balpoint op Twitter en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes