iBall Reclame
Voorbeelden uit de praktijk
Budweiser is het meest verkochte bier ter wereld. Het wordt verkocht met de reclamekreet "King of Beers". Het biermerk Budweiser is van het Amerikaanse bedrijf Anheuser-Busch en sponsort veel sporten. Om meer "grip" te krijgen op de Europese markt heeft Budweiser tijdens de FIFA WK Voetbal 2006 in Duistland duizenden iBalls gebruikt om hun biermerk te promoten. De iBalls werden op dit toernooi op strategische locaties geplaatst. Het resultaat was zo indrukwekkend dat Budweiser snel nog 2000 exemplaren erbij bestelde.
iBalls werden gebruikt bij de K-1 kickboxing kampioenschappen. Bij de New Zealand K1 Kickboxing Tournament was er een iBall op elke hoek van de ring geplaatst.
De Bangkok International Motor Show (BIMS) is een autosalon in Bangkok, de hoofdstad van Thailand. De show wordt jaarlijks gehouden en vindt sinds 1999 plaats in het "Bangkok International Trade Exhibition Centre", een complex van 35.000 m². Tijdens de openingsceremonie van de BIMS 2007 werd er gebruik gemaakt van iBalls, voor elk automerk apart.
Vortex Valves is wereldwijd een gerenommeerde producent van o.a. schuifafsluiters en wisselkleppen. Dit bedrijf heeft het innovatieve Design Studio Delome and Company opdracht gegeven om "graphics" te ontwerpen voor de vier iBalls die ze hadden aangeschaft met het oog op een op handen zijnde handelsbeurs waar ze deel aan zouden nemen. Het resultaat zie je hieronder.
Andere drankfabrikanten die gebruik gemaakt hebben van de iBall zijn o.a. Coca Cola, Coors Light, Pepsi en onze eigen Nederlandse bierbrouwer Heineken.